لیست لوازم ضروری برای نوزاد

keywan hejrati مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

لیست لوازم ضروری برای نوزاد

با نزدیک شدن به تولد نوزاد، کارهای زیادی وجود دارند که با انجام شود. البته جمع آوری تمام وسایل ضروری برای نوزاد تازه متولد شده می تواند یک کار دلهره آور باشد. یک لیست لوازم ضروری برای نوزاد تازه متولد شده برای کشف آنچه در طول سه ماه اول زندگی با کودک خود نیاز دارید، بسیار مفید خواهد بود. این لیست شامل اقلامی است که کودک بعد از تولد بلافاصله به آنها نیاز خواهد داشت، به علاوه لباس، غذا دادن، پوشک، و وسایل ضروری برای حمام کردن، و همچنین وسایل مفیدی برای زمانی که بیرون هستید. هنگامی که این ملزومات را داشته باشید، برای روزی که می توانید نوزاد خود را به خانه بیاورید، آمادگی بیشتری خواهید داشت. چیزهای زیادی وجود دارند که ما برای نوزادان خود قبل از به دنیا آمدن آنها، می خریم. برخی، مانند پوشک، بسیار مهم هستند و برخی نیز چندان اهمیت بالایی ندارند مانند اسباب بازی های مختلف برای سرگرم شدن نوزاد.

با تهیه این لیست می توانید برای آمدن فرزند خود آمادگی بیشتری داشته باشید و از اینکه سردرگم شوید جلوگیری می شود. افراد دوراندیش قبل از متولد شدن نوزاد تمام وسایل مورد نیاز و همچنین وسایلی که شاید به درد بخورد، تمامی آنها ار تهیه می کنند تا در زمان ورود فرزند دچار هیچ مشکل ناخواسته ای نشوند. در این مقاله قصد داریم در مورد این اقلام ضروری برای نوزاد تازه به دنیا آمده صحبت کنیم.

چک لیست تغذیه

اولین و مهمترین چک لیست لوازم ضروری برای نوزاد، لیست تغذیه است. غذا دادن به کودک یکی از مهمترین وظایف والدین است و موارد زیادی در چک لیست نوزادان باید وجود داشته باشد. از جمله مواردی که در چک لیست تغذیه کودک باید جای بگیرد عبارتند از:

  • پارچه آروغ زدن؛ اینها برای محافظت از لباس شما در هنگام آروغ زدن کودک طراحی شده اند. همچنین می ‌توانید از پتوی کودک برای این کار استفاده کنید، اما پارچه آروغ کوچک‌ تر است و مدیریت آن را آسان ‌تر می ‌کند.
  • روکش پرستاری؛ یک روکش پرستاری به شما و کودکتان در هنگام شیردهی کمک می کند. معمولاً با یک بند همراه است که می توانید آن را به دور گردن خود ببندید تا در جای خود ثابت بماند. همچنین می‌توانید از پتوی کودک به‌ عنوان روکش پرستاری استفاده کنید، اما چون بند ندارد، ممکن است به راحتی لیز بخورد.
  • پتوی نوزاد؛ پتوی نوزاد پتوی نازکی است که اغلب در بسته های دوتایی یا بیشتر فروخته می شود. ما آنها را به چک لیست نوزاد تازه متولد شده شما اضافه کرده ایم زیرا بسیار همه کاره هستند. این پتوها می توانند به عنوان روکش شیردهی و پارچه های آروغ زدن عمل کنند و همچنین می توانید از آنها برای قنداق کردن نوزادتان استفاده کنید.
  • بالش پرستاری؛ برای راحتی بیشتر هم برای شما و هم برای فرزندتان، یکی از این بالش‌های U شکل را در نظر بگیرید. این بالش های سفت به نوزاد شما اجازه می دهد تا جایی غیر از بازوهای شما استراحت کند، که برای راحتی والدین بسیار ضروری است.
  • پیشبند؛ پیشبندها مطمئناً یک مورد ضروری هستند، زیرا می‌ توانند از لباس‌ های نوزاد در برابر شیر، شیر خشک و آبریزش محافظت کنند.
  • بطری و نوک سینه؛ چه قصد تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک را دارید، شیشه شیر برای نوزادان ضروری است. می توانید از بین گزینه های شیشه ای و پلاستیکی، یکی را انتخاب کنید. برخی از انواع پلاستیکی دارای یک درپوش بطری هستند تا میزان هوایی را که نوزاد تازه متولد شده می بلعد کاهش دهد. هنگام انتخاب بطری، شکل و اندازه نوک سینه را در نظر بگیرید. ممکن است لازم باشد چند نوک پستان مختلف را امتحان کنید.
  • پمپ سینه؛ می ‌توانید از یک پمپ دستی یا پمپ برقی یا باتری‌ دار برای دوشیدن شیر مادر در صورت نیاز استفاده کنید، این برای زمانی که به محل کار خود باز می‌ گردید یا برای مدت طولانی از نوزاد خود دور می ‌شوید، لازم خواهد شد.
  • گرمکن بطری؛ گرم کردن ایمن شیر مادر یا شیر خشک ذخیره شده کودک می تواند مشکل باشد. گرمکن بطری می‌ تواند در زمان صرفه ‌جویی کند و بنابراین برای کودک ضروری است، زیرا به گرم شدن یکنواخت شیر کمک می‌ کند.
  • کیسه های نگهداری شیر؛ این کیسه های کوچک به شما کمک می کنند تا شیر مادر را به طور فشرده ذخیره کنید. آنها معمولاً محصولات یکبار مصرف هستند و ممکن است به شما اجازه دهند شیر را بدون نیاز به استفاده از بطری برای اهداف ذخیره سازی، نگهداری کنید.
  • استریل کننده بطری؛ ممکن است دوست داشته باشید که دستگاه ضدعفونی کننده برای بهداشتی نگه داشتن چیزهایی مانند بطری ها و نوک سینه ها داشته باشید، اگرچه شستن آنها به طور کامل با دست یا در ماشین ظرفشویی به همان خوبی کار می کند. برخی از دستگاه های ضدعفونی کننده با یک بطری گرم کن ترکیب می شوند.

چک لیست پوشک

از دیگر چک لیست لوازم ضروری برای نوزاد می توان به چک لیست پوشک اشاره کرد. با تولد نوزاد، تعویض پوشک زیادی را خواهید داشت. ممکن است بخش جالبی در فرزند پروری نباشد، اما برای کودک شما بسیار ضروری است. در اینجا لیستی جامع از وسایلی که برای پوشک کردن کودک خود نیاز دارید (یا ممکن است دوست داشته باشید) بیان شده است:

  • میز تعویض؛ برای تعویض پوشک فرزند خود به فضای امنی نیاز دارید. از جمله موارد لیست لوازم ضروری برای نوزاد میزهای تعویض لباس هستند که معمولاً دارای کشو یا قفسه هستند تا بتوانید بدون برداشتن دست از روی کودک به وسایلی مانند پوشک، دستمال مرطوب و لباس های تازه برسید.
  • پد تعویض؛ داشتن یک پد تعویض به کودک شما کمک می کند تا راحت باشد و میز تعویض لباس تمیز بماند. برخی از لنت ها را می توان تمیز کرد، در حالی که برخی دیگر دارای روکش های قابل جابجایی هستند که می توانید با ماشین لباسشویی بشویید. اگر به دنبال راحتی هستید، این مطمئناً یک مورد ضروری از لیست لوازم ضروری برای نوزاد می تواند باشد.
  • پوشک؛ شما قطعا به پوشک زیادی نیاز خواهید داشت. اصلی ترین مورد از لیست لوازم ضروری برای نوزاد پوشک است که نوزاد شما ممکن است حدود 70 پوشک در هفته مصرف داشته باشد. ممکن نیست از قبل بدانید که نوزاد شما به چه اندازه پوشک نیاز خواهد داشت، بنابراین ارزش خرید بسته های کوچک با چند اندازه مختلف را دارد.
  • دستمال مرطوب؛ که برای تمیز کردن ناحیه پوشک نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد.

چک لیست لباس

یکی دیگر از چک لیست لوازم ضروری برای نوزاد، چک لیست لباس است. خرید لباس های کودک در سایز کوچک بسیار سرگرم کننده است. لباس نوزاد علاوه بر زیبایی، یک آیتم ضروری برای چک لیست شما محسوب می شود. موارد زیر مهمترین چیزهایی هستند که باید برای کمد لباس کودک خود بخرید:

  • پتو قنداق؛ در چند هفته اول، ممکن است بخواهید نوزاد خود را قنداق کنید و یک پتوی مخصوص می تواند مفید باشد. اگرچه می توانید از پتوی نوزاد استفاده کنید، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند، از جمله مواردی که برای راحتی بیشتر دارای بست قلاب و حلقه هستند.
  • پیژامه خواب؛ پیژامه خواب از جمله موارد لیست لوازم ضروری برای نوزاد است. کودک شما بیشتر وقت خود را به چرت زدن می گذراند، بنابراین لباس خواب مطمئناً بخشی از ملزومات نوزاد است.
  • زیر پیراهن و لباس های یک تکه؛ برخی از مدل‌ ها با ضربه زدن بین پاها بسته می ‌شوند که دسترسی آسان برای تعویض پوشک را فراهم می‌کند. بسته به آب و هوا، اقلامی را با آستین کوتاه یا بلند انتخاب کنید و بین مواردی که پاهای نوزاد شما را کاملاً در معرض دید قرار می ‌دهند یا گزینه‌ هایی که تمام بدن را می‌پوشانند، انتخاب کنید.
  • تیشرت؛ در طول روز، اگر قصد دارید به نوزاد خود شلوار یا ساق شلوار بپوشانید، به تاپ هایی مانند تی شرت نیاز دارید.
  • ساق یا شلوار کشدار؛ یکی دیگر از موارد لیست لوازم ضروری برای نوزاد ساق یا شلوار کشدار است.
  • ژاکت؛ برای گرم نگه داشتن کودکتان، هیچ چیز در چک لیست لوازم ضروری برای نوزاد تازه متولد شده شما به اندازه ژاکت نیست.
  • جوراب یا چکمه؛ شما به تعداد زیادی جوراب و شاید چند چکمه نیز نیاز دارید. نوزاد شما هنوز به کفش های واقعی نیاز ندارد و تا زمانی که شروع به راه رفتن در بیرون نکند، این کفش ها ضروری نیستند.
  • کلاه لبه دار؛ که به محافظت از کودک شما در برابر نور خورشید کمک می کند.
  • کلاه بافتنی؛ اگر هنگام تولد نوزادتان هوا سرد است، کلاه بافتنی حتما همراه داشته باشید تا مطمئن شوید سر او خوب گرم است.
  • دستکش؛ دستکش های کوچک زیبا برای ماه های سردتر عالی هستند.

چک لیست اتاق خواب

از دیگر چک لیست لوازم ضروری برای نوزاد چک لیست اتاق خواب نوزاد است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • تخت خواب یا گهواره؛ وقتی نوبت به ملزومات نوزاد تازه متولد شده می رسد، گهواره در صدر چک لیست قرار دارد. کودک برای خوابیدن به تختی ایمن نیاز دارد، زیرا در روزها و هفته های اولیه حداقل 16 ساعت در روز یا بیشتر چرت می زند.
  • تشک تخت؛ یکی دیگر از موارد لیست لوازم ضروری برای نوزاد تشک تخت است که برای راحتی نوزاد باید مدل های نرم تر آن را تهیه کنید.
  • ملافه؛ ملافه برای تمیز نگه داشتن تشک تخت نوزاد و کاربردهای دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نور شب؛ هنگامی که در نیمه های شب برای تغذیه به گهواره کودک می روید، نور شب یک نیاز ضروری نوزادان است. این به شما امکان می دهد بدون روشن کردن چراغ های روشن ببینید کجا می روید و چه می کنید. همانطور که نوزاد شما بزرگتر می شود، نور شب نیز ممکن است وقتی در نیمه شب از خواب بیدار می شود، اطمینان خاطر ایجاد کند.
  • وسایل نگهداری لباس؛ شما به مکانی برای قرار دادن لباس نوزاد خود نیاز دارید. در برخی موارد، کشوها یا قفسه‌ هایی که به همراه میز تعویض ارائه می‌ شوند ممکن است فضای کافی برای ذخیره ‌سازی داشته باشند. از طرف دیگر، می‌توانید از سبد یا وان برای مرتب کردن لباس‌ ها استفاده کنید. کمد یا کمد لباس نیز گزینه های خوبی هستند.
  • گلایدر یا صندلی راک کودک؛ یک صندلی راحتی وسیله و مکان مناسبی برای شیردهی، لالایی قبل از خواب و آخرین نوازش قبل از خواب است. بنابراین از دیگر موارد لیست لوازم ضروری برای نوزاد می توان به آن اشاره داشت.
  • سبد اسباب بازی؛ اگرچه سبد اسباب ‌بازی احتمالاً ضروری نیست، نوزاد تازه متولد شده شما ممکن است اسباب ‌بازی های زیادی داشته باشد و داشتن مکانی برای قرار دادن آنها مفید است.

در این مقاله به بررسی لیست لوازم ضروری برای نوزاد و کاربرد هر یک از آنها پرداختیم. اشاره کردیم که تهیه لیست لوازم ضروری برای نوزاد قبل از تولد او می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. همچنین چک لیست های تغذیه، پوشاک، لباس و اتاق خواب را عنوان کرده و در مورد هر یک از این وسایل توضیحاتی را ارائه نمودیم.

راهنمای خرید لباس بچه گانه

راهنمای خرید شلوار بچه گانه

راهنمای خرید بلوز بچه گانه

راهنمای خرید سرهمی بچه گانه

راهنمای خرید کلاه بچه گانه

راهنمای خرید جوراب شلواری بچه گانه

راهنمای خرید جوراب بچه گانه

راهنمای خرید کفش بچه گانه

راهنمای خرید پیشبند بچه گانه

راهنمای خرید حوله نوزادی

راهنمای خرید پتو نوزادی

راهنمای خرید لباس زیر بچه گانه

راهنمای خرید کوله بچه گانه

راهنمای خرید کلاه و شال بچه گانه

ست بیمارستانی نوزاد چیست

لیست لوازم ضروری برای نوزاد

دیجی بی بی را بهتر بشناسید

 مجموعه دیجی بیبی مفتخر است با بیش از ۱۵ سال تجربه در فروش لباس کودک و بیش از ۵ سال حضور در عرصه فروش آنلاین ، پوشاکی با بهترین کیفیت و از بهترین برند های روز دنیا برای شما عزیزان عرضه کند تنوعی شگفت انگیز از سرهمی و بلوز شلوار و اکسسوری ها و ملزومات کودک رو میتوانید به راحتی از طریق سایت و یا پیج اینستاگرام ما خریداری کنید.

لینک های مفید
نشانی