تفاوت سرهمی و اسلیپر (sleeper)

سامان دانش مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

سرهمی و اسلیپر دو نوع لباس بچه گانه مختلف هستند که برای خوابیدن استفاده می ‌شوند. سرهمی معمولاً یک لباس یک تکه است که بدون درز و جداشدن از یکدیگر بر روی بدن قرار می ‌گیرد. این لباس معمولاً از پارچه‌ نرم و راحت تهیه شده و با یک بند یا قسمت ‌های دیگری که قابلیت تنظیم و سفت کردن دارند، روی بدن نوزاد قرار می ‌گیرد. سرهمی ‌ها معمولاً برای زمان خوابیدن یا استراحت در خانه استفاده شده و به دلیل طراحی‌ شان که بدون درز است، بسیار راحت و آسان پوشانده می شوند.

تفاوت سرهمی و اسلیپر (sleeper)

سرهمی و اسلیپر دو نوع لباس بچه گانه مختلف هستند که برای خوابیدن استفاده می ‌شوند. سرهمی معمولاً یک لباس یک تکه است که بدون درز و جداشدن از یکدیگر بر روی بدن قرار می ‌گیرد. این لباس معمولاً از پارچه‌ نرم و راحت تهیه شده و با یک بند یا قسمت ‌های دیگری که قابلیت تنظیم و سفت کردن دارند، روی بدن نوزاد قرار می ‌گیرد. سرهمی ‌ها معمولاً برای زمان خوابیدن یا استراحت در خانه استفاده شده و به دلیل طراحی‌ شان که بدون درز است، بسیار راحت و آسان پوشانده می شوند.در مقابل، اسلیپر یک لباس خواب تکه ‌ای است که شامل یک شلوار و یک کاپشن یا یک پیراهن می شود. اسلیپر‌ها نیز معمولاً از پارچه‌ نرم و راحت دوخته شده و قابلیت تنظیم و سفت کردن داشته و براحتی بر روی بدن نوزاد قرار می بگیرند. این لباس‌ ها به دلیل طراحی ‌شان که شامل دو قسمت بوده و برای خواب شب بسیار راحت و مناسب است. اسلیپر‌ها همچنین معمولاً برای خوابیدن در تابستان و در آب و هوای گرم تر ترجیح داده می ‌شوند، زیرا شامل لباس هایی با پارچه های نازک و خنک ‌تری هستند که در طول شب بدن را خنک نگه می ‌دارند.

Image

سرهمی (Onesie)  

سرهمی یا Onesie یک لباس تک تکه است که برای پوشیدن در خانه یا در برخی از رویدادها غیر رسمی استفاده می ‌شود. این لباس همچنین به عنوان یک لباس خواب نیز کاربرد دارد. سرهمی ‌ها معمولاً از پارچه ‌های نرم و راحتی ساخته می ‌شوند که بدن را در برابر سرمای هوا محافظت می‌ کنند. آن ‌ها معمولاً دارای یک زیپ یا دکمه در جلوی لباس هستند که به راحتی قابل باز و بسته کردن باشد. سرهمی ‌ها در انواع مختلفی از جمله شکل حیوانات، شخصیت‌ های انیمیشنی و الگوهای رنگارنگ در دسترس بوده و به عنوان یک لباس غیر رسمی و شاد استفاده می ‌شوند.
سرهمی ‌ها در سال ‌های اخیر متداول‌ تر شده‌ و به عنوان یک جزء از فشن نوزاد محسوب می شوند که برخی از افراد از آن‌ ها برای راحتی و سبک زندگی غیر رسمی خود استفاده می‌ کنند. این لباس با استفاده از پارچه ‌های نرم و دلپذیر، احساس راحتی خوشایندی را به بدن داده و معمولاً برای تماشای تلویزیون، خوابیدن، گرم نگه داشتن در منازل با دمای پایین یا حتی برای حضور در جشن ‌ها و جشنواره‌ ها استفاده می ‌شود. این لباس به عنوان یک روند مدی نوظهور در صنعت پوشاک محسوب  و به طور گسترده ‌ای حتی نزد جوانان و بزرگسالان نیز محبوبیت دارد.

اسلیپر  (Sleeper)

اسلیپر (Sleeper) نوزاد یک لباس خاص است که برای نوزادان تازه متولد شده طراحی شده است. این لباس از جنس پارچه‌ نرم و راحت دوخته شده و بر روی بدن نوزاد قرار می ‌گیرد. اسلیپر نوزاد دارای یک زیپ یا کلیپس است که به آسانی قابل باز و بسته کردن باشد. این لباس طراحی شده است تا نوزاد را در طول شب گرم نگه داشته و از خشک شدن پوست آن جلوگیری کند. همچنین، اسلیپر نوزاد به او کمک می‌ کند تا خواب بهتری داشته و در طول شب به راحتی بتواند در جای خود بغلتد.
از آنجایی که نوزادان تازه متولد شده هنوز قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند، اسلیپر نوزاد به آنها کمک می کند تا در دمای مناسبی نگه داشته شوند. این لباس باعث می شود که نوزاد در دمای مناسب خود ثابت مانده و از ناراحتی و احساس سردی جلوگیری شود. همچنین، استفاده از اسلیپر نوزاد باعث می شود که نوزاد احساس امنیت بیشتری در طول شب داشته و بهتر بخوابد. با توجه به اینکه نوزادان تازه متولد شده به طور مداوم خوابشان می برند، استفاده از اسلیپر نوزاد به والدین کمک می کند تا در طول شب بهتر استراحت کرده و از خستگی کمتری رنج ببرند.

Image

تفاوت ‌های کلیدی بین سرهمی و اسلیپر

سرهمی و اسلیپر دو نوع لباس نمایشی هستند که به طور معمول توسط زنان استفاده می ‌شوند. تفاوت کلیدی بین این دو نوع لباس در طراحی آنها وجود دارد. سرهمی به لباسی گفته می ‌شود که به صورت یک تکه ساخته شده و بدون درز است. این نوع لباس به طور کامل بدن را پوشانده و اغلب دارای قسمت بسته شدن و باز شدن در قسمت جلویی است. علاوه بر این، سرهمی ‌ها معمولاً دارای طرح‌ های جذاب و رنگارنگ بوده و برای استفاده در مواقع خاصی مانند شنا یا ورزش مناسب هستند.
از سوی دیگر، اسلیپر به لباسی گفته می ‌شود که معمولاً دارای دو قسمت (بالا و پایین) بوده و می ‌توان آنها را جداگانه استفاده کرد. قسمت بالایی اسلیپر شبیه یک بلوزه است و معمولاً دارای طرح یا چاپ است. قسمت پایینی اسلیپر شبیه یک شلوارک یا دامن است. اسلیپرها به طور کلی برای استفاده در مواقعی مانند خوابیدن یا در خانه بودن مناسب هستند.

چه نوع پارچه ای برای دوخت سرهمی مناسب تر است؟

نوع پارچه ‌ای که برای دوخت سرهمی مناسب است، بستگی به نیازهای هر فرد و همچنین طرح و مدل مورد نظر دارد. اما در کل، برخی از پارچه ‌ها برای دوخت سرهمی بهتر و مناسب ‌تر هستند. یکی از انواع پارچه ‌هایی که برای دوخت سرهمی مناسب است، پارچه ‌های نخی مانند پنبه و لینن هستند. این نوع پارچه ‌ها خنک و تنفس ‌پذیر بوده و برای فصل ‌های گرم و آب و هوای مرطوب، مانند تابستان، بسیار مناسب ‌اند. همچنین، پارچه‌ های نخی به خاطر طراحی و رنگ ‌بندی ‌های متنوع و زیبا، برای دوخت لباس ‌های روزمره و شیک نیز استفاده می ‌شوند. دیگر نوع پارچه‌ هایی که برای دوخت سرهمی مناسب هستند، پارچه ‌های ابریشمی و پارچه ‌های مخملی هستند. این نوع پارچه ‌ها برای لباس‌ های مجلسی و شب عید مناسب خواهند بود. پارچه‌ های ابریشمی با ظاهری لطیف و شیک، همچنین پارچه‌ های مخملی با طراحی ‌های گوناگون و لمسی نرم، به لباس‌ ها زیبایی و شیکی ویژه می ‌بخشند. با این حال، باید توجه داشت که پارچه‌ های ابریشمی و مخملی، برخی نیازمندی ‌های خاص هنگام دوخت و نیاز به تجربه و دقت بالا دارند.

Image

برای دوخت اسلیپر نوزاد از چه نوع پارچه ای استفاده کنیم؟

در دوخت اسلیپر نوزاد، بهترین گزینه پارچه های نرم و غیر حساس است. از جمله پارچه هایی که معمولا برای این منظور استفاده می شود می توان به پنبه، مخلوط پنبه و پلی استر و نخ اشاره کرد. این پارچه ها بسیار نرم و لطیف بوده و به راحتی در تماس با پوست حساس نوزاد قرار می گیرند. همچنین این پارچه ها خنک و تنفس پذیر بوده و می توانند از تعرق بیش از حد در نوزاد جلوگیری کنند. 
به علاوه، برای دوخت اسلیپر نوزاد می توان از پارچه های آلی که حساسیت ایجاد نمی کنند استفاده کرد. این پارچه ها عاری از مواد شیمیایی و الکتریسیته ساکن هستند که ممکن است بر روی پوست نوزاد تحریک آور باشند. از این رو، استفاده از پارچه های آلی می تواند به حفظ سلامت و راحتی نوزاد کمک کرده و خطرات پوستی را کاهش دهد.

Image

در هنگام خرید سرهمی و اسلیپر (sleeper)به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید سرهمی و اسلیپر (sleeper) برای نوزاد باید به نکاتی خاص توجه داشت. اولین نکته این است که قبل از خرید، اندازه صحیح بچه را بدانیم تا بتوانیم سایز مناسبی را برای سرهمی و اسلیپر انتخاب کنیم. همچنین، باید به کیفیت بسته بندی و دوخت آن توجه داشته باشیم. بهتر است سرهمی و اسلیپری که از مواد با کیفیت و مرغوب ساخته شده اند را انتخاب کنیم تا با زمان، کیفیت آنها کاهش نیابد. 

دیجی بی بی را بهتر بشناسید

 مجموعه دیجی بیبی مفتخر است با بیش از ۱۵ سال تجربه در فروش لباس کودک و بیش از ۵ سال حضور در عرصه فروش آنلاین ، پوشاکی با بهترین کیفیت و از بهترین برند های روز دنیا برای شما عزیزان عرضه کند تنوعی شگفت انگیز از سرهمی و بلوز شلوار و اکسسوری ها و ملزومات کودک رو میتوانید به راحتی از طریق سایت و یا پیج اینستاگرام ما خریداری کنید.

لینک های مفید
نشانی